mandag 3. september 2012

Jeg ELSKER kurs:-D

Ja, det er den tiden på året, der alle vi som jobber med barn, og har barn med diagnose får tilbud om kurs... Og jeg ELSKER det:-O Gjennom kurs lærer jeg og jeg får ny motivasjon til utfordringer vi møter i hverdagen:-)

Denne høsten, ja så klart, etter at vi kommer hjem fra ferie (Wooohoooo, 17 dager igjen , nedtelling for fullt i dette huset.) er det noen kurs jeg allerede har meldt meg på, disse er: Sosial kompetanse (1 dag), Utfordrende atferd (1 dag) og Personal atferd (1 dag) ved Nordvoll skole og autisme senter, gleder meg VELDIG:-D

Jeg har også LENGE hatt lyst til å gi råd til foreldre/foresatte som er i den situasjonen som vi har vært i, spesielt når det kommer til skole systemet og råd for tilretteleggelse i hverdagen, men også at noen hører på dine bekymringer og kanskje frustrasjon.

Jeg kom over et tilbud i regi av Autismeforeningen i Oslo og Akershus, som heter Kurs for likemenn, så vurderer å melde meg på dette, ender vel med at jeg gjør det, kjenner jeg meg selv rett, hehehe... Utdrag av kursbeskrivelse:  "En likemann er en person som gir råd til andre som er i en lik situasjon som deg selv. Som likemann kan du være med på å utvide vårt tilbud til medlemmer som trenger noen å snakke med om autisme- eller asperger relaterte emner. Du bestemmer selv i hvor stor grad og på hvilken måte du bidrar. Det kan f.eks. være ved å svare på e-postmeldinger om avtalte temaer som videresendes til deg fra vår sekretær, eller ved å ha en bestemt telefon tid der medlemmer kan ringe og snakke med deg, eller ved å delta i våre samtalegrupper og gi råd til de som kommer dit med spørsmål og bekymringer. Gjennom likemannskurset får du opplæring i hva det er viktig å tenke på når du skal gi slike råd."

Høres ikke dette spennende ut??? Det syntes jeg:-)
Håper de har plass, så får vi krysse fingrene for at det går i boks:-D Holder dere oppdattert...

<3 Titti <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Støtende kommentarer vil bli slettet...