mandag 27. august 2012

Høstkos til kvelds....

Jepp, høsten har virkelig satt sitt grep på Oslo, den kalde snerten er i luften, og frister ikke lenger å gå med singlet:-( Nå er det genseren som teller når jeg er på jobb:-) Ja, jobber med barn, startet i min nye jobb for ca. 3 mnd siden, og angrer ikke et sekund.
Vel, tilbake til saken:-O Så poden og jeg koste oss med fylte horn og kakao m/krem i går, passet perfekt til kveldsmat inkl. kos hos oss. Så deler denne oppskriften på fylte horn med dere.

FYLTE HORN
Stekes på 250grader midt i ovnen. ca 10-15 min.

1kg. hvetemel (Kan godt bytte ut halvparten av melet med Sammalt hvete e.l.)
1dl. sukker
4ss. soyaolje
50g. gjer
ca.6dl. vann. (Deigen skal være meget klisset)

(Bruk det fyll du har for hånden, i dag brukte jeg ost og koktkinke)

Behandles som vanlig gjerdeig.
40 min. for-heving. 20 min etter-heving.
Pensles med vann før steking og strøs med valmuefrø...

Tilbehør: Varm kakao med krem, nam nam;-)

Kos dere<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Støtende kommentarer vil bli slettet...